×

دریافت هفته نامه تخصصی صادرات به عراق

برای دریافت هفته نامه تخصصی گروه الرافدین، لطفاً ایمیل و یا شماره تلفن خود را وارد کنید.

اخذ کارت بازرگانی در عراق

اخذ کارت بازرگانی، یکی از اولین و مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان صادرات و واردات با کشور های خارجی باید به انجام آن مبادرت کنند.

اخذ کارت بازرگانی، یکی از اولین و مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان صادرات و واردات با کشور های خارجی باید به انجام آن مبادرت کنند. هر شرکت و تولید کننده ای که تمایل به داد و ستد با کشور های خارجی دارد، ملزم به اخذ کارت بازرگانی می باشد. این کارت در اصل مجوزی است که اجازه تبادل کالاهای مجاز را به دارنده کارت می دهد و بدون دارا بودن آن چنین اجازه ای برای هیچ شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد. اخذ کارت بازرگانی از طریق مراجعه و ارائه درخواست به  اتاق بازرگانی کشور مورد نظر امکان پذیر است.

دریافت کارت بازرگانی در عراق و کشور های عربی، یکی از الزامات داد ستد با آن هاست. طبیعتا اگر بخواهید در هر کدام از کشور های خارجی هم شرکتی در زمینه صادرات و واردات ثبت نمایید، باید کارت بازرگانی آن کشور را هم دریافت کنید.

کارت بازرگانی در عراق و کشور های عربی اعتبار یک تا سه ساله دارد و پس از به اتمام رسیدن مهلت اعتبار آن، باید آن را تمدید نمود. البته مراحل تمدید کارت بازرگانی، از دریافت اولیه آن بسیار ساده تر و سریع تر انجام می شود.

شرایط اخذ کارت بازرگانی در عراق

شرایط و ملزومات اخذ کارت بازرگانی در هر کشوری طبق مصوبه های اتاق بازرگانی آن کشور، مشخص می شوند. در ادامه قصد داریم این شرایط را برای کشور عراق بررسی نماییم.

  • اشتغال به تجارت و دارا بودن محل
  • داشتن شرکت بازرگانی عراقی
  • ثبت نام در اتاق بازرگانی عراق به عنوان شخص حقوقی
  • کارت بازرگانی در عراق بر اساس میزان سرمایه اولیه شرکت دارای طبقه بندی اعتباری می باشد

کارت بازرگانی مجوزیست جهت اخذ مجوز واردات و صادرات

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print